Security Guard - blog o bezpieczeństwie i zabezpieczeniach

securityguard

 

Kwalifikowany pracownik ochrony

Co ulegnie zmianie po wejściu w życie ustawy deregulacyjnej? Co stanie z licencjami pracowników ochrony? Kto będzie mógł zostać kwalifikowanym pracownikiem ochrony?

 pracownikochrony

 

1 styczeń 2012

Od 1 stycznia 2014 w życie wejdzie ustawa deregulująca kilkadziesiąt zawodów w Polsce, w tym m.in. zawód pracownika ochrony. Wprowadzi ona małą rewolucje w branży security.

Kwalifikowany pracownik ochrony – definicja

Pracownik ochrony oznaczać będzie osobę wpisaną na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej lub listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, i wykonującą zadania ochrony w ramach wewnętrznej służby ochrony albo na rzecz przedsiębiorcy i pod jego nadzorem, który uzyskał koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia, lub osobę wykonującą zadania ochrony na rzecz przedsiębiorcy i pod jego nadzorem, który uzyskał koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie usług ochrony osób i mienia w zakresie niewymagającym wpisu na listy kwalifikowanych pracowników ochrony.

Czym różni się ta definicja od poprzedniej? Z praktycznego punktu widzenia zmieniała się tylko nazwa licencja I i II stopnia na kwalifikowany.

 

Szkolenie zamiast kursu i egzaminu

Oprócz nazwy zmieni się sposób weryfikacji wiedzy i umiejętności pracownika ochrony. Od momentu wejścia w życie ustawy każdy kwalifikowany pracownik ochrony będzie musiał przejść szkolenie przeprowadzone przez pracodawcę i na jego koszt. Nie będzie z tego tytułu żadnych egzaminów w Komendzie Wojewódzkiej Policji. Po szkoleniu pracodawca prześle stosowne dokumenty do Komendanta, który dokona wpisu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony.

 

Szkolenia na papierze?

Jak możemy się spodziewać w większości firm ochrony szkolenie kwalifikowanego pracownika ochrony polegało będzie na podpisaniu dokumentu o udziale w takim szkoleniu. Podobnie jak sprawa ma się w branży BHP, gdzie od dawna słyszy się o tego typu działalności.

 

Szkolenie co 5 lat

Według zmienionej ustawy kwalifikowany pracownik ochrony posiadał będzie obowiązek odbywania szkoleń co 5 lat oraz przedstawić właściwemu komendantowi wojewódzkiemu Policji, zaświadczenie o odbyciu szkolenia.

 

Wymagania dla kwalifikowanych pracowników ochrony


Pracownik ochrony musi:
Posiadać obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
Posiadać ukończone 21 lat;
Posiadać ukończoną co najmniej ośmioklasową szkołę podstawową lub gimnazjum;
Posiadać pełną zdolność do czynności prawnych;
Nie może być osobą skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne i nie toczy się przeciwko niej postępowanie karne o takie przestępstwo;
Posiadać nienaganną opinię wydaną przez właściwego ze względu na jej miejsce zamieszkania komendanta powiatowego (rejonowego, miejskiego) Policji, sporządzoną na podstawie aktualnie posiadanych przez Policję informacji albo – w przypadku obywatela innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym oraz obywatela polskiego zamieszkałego na terenie tych państw – przez organ odpowiedniego szczebla i kompetencji tych państw, właściwy ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby;
Posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do wykonywania zadań, stwierdzoną orzeczeniami lekarskim i psychologicznym, których ważność nie upłynęła;
Posiadać przygotowanie teoretyczne i praktyczne w zakresie wyszkolenia strzeleckiego, samoobrony, technik interwencyjnych oraz znajomość przepisów prawa związanych z wykonywaniem ochrony osób i mienia.

Na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej wpisuje się również osobę, której uznano kwalifikacje do wykonywania zawodu pracownika ochrony fizycznej na podstawie odrębnych przepisów.

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Komentarze   

 
+14 # piotrek 2013-06-11 18:16
Pytanie tylko co z osobami które ukończyły kurs na dotychczasowych warunkach i nie mają jeszcze licencji ( np kurs w grudniu a od stycznia niema egzaminów)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # Tomasz Grabski 2013-06-17 09:45
Dobre pytanie... zorientuje się
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Michał 2014-01-12 19:34
Panie Tomaszu, i jak jest?

pozdrawiamm,

M.G.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # dawid 2014-06-01 10:38
witam mam pytanie odnośnie pozwolenia na broń palną obiektową.Posia dam wykwalifikowani e pracownika ochrony i zamierzam podjac prace na (obiekcie)lotni sku.Moje pytanko - doszlo mnie info ( niepotwierdzone ) ze na pozwolenie na bron obiektowa nie bedzie trzeba zdawac egzaminu w wojewodzzkiej komendzie??/Nib y maja zdawać pracownicy grup interwencyjnych i konwojów??? czy to prawda?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # strażnik gaju 2013-08-09 15:36
jak ukończysz kurs to powinieneś otrzymać zaświadczenie [może być po egzaminie wewnętrznym] - i to potwierdza twoje kwalifikacje w zakresie ochrony fizycznej osób i mienia
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-5 # lena 2013-12-10 09:04
Prawo nie działa wstecz.Jeśli skończysz kurs w grudniu i wszystkie wymagane dokumenty dostarczysz do komendy,to w styczniu Zdajesz egzamin jeszcze na starych zasadach.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # oN 2013-12-14 00:59
Cytuję lena:
Prawo nie działa wstecz.Jeśli skończysz kurs w grudniu i wszystkie wymagane dokumenty dostarczysz do komendy,to w styczniu Zdajesz egzamin jeszcze na starych zasadach.


Nie będzie tak. Postępowania, które nie zostały zakończone zostaną umorzone.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+7 # Przemek 2013-06-12 07:10
Zastanawiam się czy będzie ważne orzeczenie lekarskie wydane w tym roku? Następna sprawa to okresowe szkolenia, czy będzie ktoś to kontrolował?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # Tomasz Grabski 2013-06-17 09:47
Tak będzie ważne... kontrola będzie na tych samych zasadach... będzie musiał sam tego pilnować, a jak cię wezwą na komendę to będziesz musiał przedstawić orzeczenie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # lech 2013-10-27 19:31
:lol:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # oN 2013-12-14 01:06
Cytuję Przemek:
Zastanawiam się czy będzie ważne orzeczenie lekarskie wydane w tym roku? Następna sprawa to okresowe szkolenia, czy będzie ktoś to kontrolował?

Skoro masz od 13lat to jesteś z systemu gdzie były egzaminy wewnętrzne, nie państwowe ;) Dopiero jakoś od 2006 wprowadzono zewnętrzne, państwowe. Wcale nie będą to ludzie "z ulicy". W nowym układzie uzyskanie broni będzie trudniejsze, bo na podstawie zasad podobnych jak przy pozwoleniu na broń. Będzie wprowadzony z tego egzamin. Do tego szkolenia będzie trzeba powtarzać co 5lat ,a więc więcej utrwalania. Nawet u tych, którym się nie chce samemu. Usunięcie niepełnosprawny ch to kolejny dobry krok. Jedynym z minusów jest natomiast zrównanie pracowników z licencjami I stopnia z II, gdzie Ci drudzy mają większe kwalifikację choćby tworzenie planów ochrony, większą wiedzę na temat prawa, również finansowego, elementów prowadzenia działalności gospodarczej czy realizacji konwojów od podstaw.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+6 # Mirek 2013-06-15 13:19
17,18. 06 mam egzaminy zawodowe kończę PSDiPO i co będzie jak bedę miał loicencję II st. też będę musiał się szkolić co 5 lat jako technik ochrony?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # Tomasz Grabski 2013-06-17 09:47
Tak
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+11 # Tomek 2013-07-11 16:14
Cytuję Tomasz Grabski:
Tak

Czy wiadomo co dalej z PSDiPO? Czy dyplom studium ma jaki kolwiek sens w tej sytuacji? Po to ludzie uczyli się 2 lata żeby teraz być na równi z każdym komu zechce się pracować w ochronie z dnia na dzień? Podejżewam, że zostawią to do oceny pracodawcom czyli każdy wie te same warunki i te same wynagrodzenia tak jak wcześniej czy się miało licencje czy też nie. Zamiast zrobić porządek na samej górze to łatwiej zrobić bałagan na samym dole czyli siła robocza jak zawsze po tyłku. O to Polska właśnie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # oN 2013-12-14 01:01
A dlaczego nie mieli być równi?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+7 # Dariusz 2013-07-09 17:36
Mam licencję Pracownika Ochrony II stopnia od 13 lat i szlak mnie trafia ,że do tej pracy będą przychodzić przysłowiowi ludzie z ulicy !!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-4 # Karola 2013-08-24 09:44
To tak jak mnie. Ukonczylam 2 letnia szkole ( jako najlepsza absolwentka)a terasz kazda Osoba po szkole podstawowej bez szczerze mowiac zadnej wiedzy w tym zakresie bedzie miala te same uprawnienia co ja.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+20 # lol 2013-10-15 08:28
Najlepsza absolwentka ? a takie "babole" ort.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # monika 2014-06-13 16:23
to ze ukonczylas dwu letnia szkole to nie znaczy ze wszystkie rozumy pozjadałas malo tego sadze ze do tego trzeba miec spryt i byc dobrym w tym co sie robi ja mam tylko kurs a sadze zebys padla jak mucha...:)pozdr o bez urazy
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-2 # monika 2014-06-13 16:30
malo tego ciekawe ile znasz art.z karnego ?????? bo ja uczylam sie sama od siebie sadze ze polowy nie pamietasz czy uczylas sie bo chcialas czy uczylas sie zeby to tylko odpukac ...:)praktyka czyni mistrza laluniu:)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # oN 2013-12-14 01:07
Skoro masz od 13lat to jesteś z systemu gdzie były egzaminy wewnętrzne, nie państwowe ;) Dopiero jakoś od 2006 wprowadzono zewnętrzne, państwowe. Wcale nie będą to ludzie "z ulicy". W nowym układzie uzyskanie broni będzie trudniejsze, bo na podstawie zasad podobnych jak przy pozwoleniu na broń. Będzie wprowadzony z tego egzamin. Do tego szkolenia będzie trzeba powtarzać co 5lat ,a więc więcej utrwalania. Nawet u tych, którym się nie chce samemu. Usunięcie niepełnosprawny ch to kolejny dobry krok. Jedynym z minusów jest natomiast zrównanie pracowników z licencjami I stopnia z II, gdzie Ci drudzy mają większe kwalifikację choćby tworzenie planów ochrony, większą wiedzę na temat prawa, również finansowego, elementów prowadzenia działalności gospodarczej czy realizacji konwojów od podstaw.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+11 # Grzegorz 2013-07-12 20:10
A co z pozwoleniami na broń dla pracowników ochrony??
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # oN 2013-12-14 01:09
Cytuję Grzegorz:
A co z pozwoleniami na broń dla pracowników ochrony??


Od 2014 będzie trzeba zdawać egzamin na zasadach tych jak w ustawie o broni i amunicji. Ci Co już posiadają zaświadczenia, będą je posiadać dalej.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+5 # Artur 2013-07-15 08:30
Właśnie a co z pozwoleniami na broń dla pracowników ochrony tzw..legitymacj a osoby dopuszczonej do posiadania broni ??
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # Paweł 2013-07-23 20:00
Od stycznia ucierpią też absolweńci szkół ochroniarskich takich jak O'CHIKARA. Sam jest absolwentem takiej szkoły i wiadomo to jest mój zawód na który sie uczyłem 2 lata. Więc co w takim razie będzie z dyplomem Technika Ochrony Fizycznej Osób i Mienia. Czy ten dyplom dalej będzie się liczył by móc byc wpisany na liste specjalistów. :cry:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+5 # strażnik gaju 2013-08-09 15:33
to jest zaświadczenie kwalifikacyjne - więc spokojnie możesz wnosić o wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej, no chyba że jesteś niepełnosprawny - wtedy stop
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # oN 2013-12-14 01:11
Cytuję Paweł:
Od stycznia ucierpią też absolweńci szkół ochroniarskich takich jak O'CHIKARA. Sam jest absolwentem takiej szkoły i wiadomo to jest mój zawód na który sie uczyłem 2 lata. Więc co w takim razie będzie z dyplomem Technika Ochrony Fizycznej Osób i Mienia. Czy ten dyplom dalej będzie się liczył by móc byc wpisany na liste specjalistów. :cry:


Na niczym nie ucierpisz. Dalej możesz dzieki niemu być wspianym. Jedynie nie będziesz musiał na policji zdawać egzaminu na licencje. Jeśli już ją posiadasz zostanie zastąpiona wpisem. Natomiast na broń od 2014 zostaną wprowadzone egzaminy z teori i praktyki.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+11 # pit 2013-08-08 22:43
hmm a co będzie jeśli osoba podchodzi do egzaminu państwowego na licencje I lub II stopnia i egzamin jest już ostatnim egzaminem przed wejściem nowej ustawy i nie zdaje tego egzaminu?nie zdaje egzaminu ale ma ukończony pozytywnie kurs,oraz pozostałe wymagane dokumenty typu zdolność psychiczna i fizyczna,pozyty wna opinia itp..
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # oN 2013-12-14 01:14
Cytuję pit:
hmm a co będzie jeśli osoba podchodzi do egzaminu państwowego na licencje I lub II stopnia i egzamin jest już ostatnim egzaminem przed wejściem nowej ustawy i nie zdaje tego egzaminu?nie zdaje egzaminu ale ma ukończony pozytywnie kurs,oraz pozostałe wymagane dokumenty typu zdolność psychiczna i fizyczna,pozytywna opinia itp..

Jako, że egzaminy zostaną usunięte. Zostaniesz wpisany jako kwalifikowany pracownik ochrony (licencjonowany ). Z tego powodu, iż dyplom uczelni jest zaświadczeniem o odbyciu kursu. Na broń niestety będziesz musiał zdać egzamin.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # strażnik gaju 2013-08-09 15:30
to nie wszystko panowie specjaliści i nie do końca tak jak piszecie, a samokształcenie , e-learning i testy rozwiązywane drogą elektroniczną to równie dobra forma szkolenia jak dotychczasowe pogadanki
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+7 # Gościu 2013-08-21 17:49
Cytuję pit:
hmm a co będzie jeśli osoba podchodzi do egzaminu państwowego na licencje I lub II stopnia i egzamin jest już ostatnim egzaminem przed wejściem nowej ustawy i nie zdaje tego egzaminu?nie zdaje egzaminu ale ma ukończony pozytywnie kurs,oraz pozostałe wymagane dokumenty typu zdolność psychiczna i fizyczna,pozytywna opinia itp..


No właśnie? Miałam się teraz zapisywać na kurs na licencję, ale to chyba nie ma sensu? Od stycznia będzie można skończyć zwykły kurs, czy taki sam jak do tej pory tylko egzaminu nie będzie?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+6 # Damian 2013-08-30 18:47
No ok a jak na przykład osoba nie zdała praktycznej części egzaminu a jest po 2 letniej szkole ma świadectwo to rozumiem że bez problemu uzyska taki wpis
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # oN 2013-12-14 01:15
Tak. Jednak nie będzie mogła używać broni (dopiero po zdaniu egzaminu). Albo w 2013 zda egzaminy, uzyska licencję,a następnie dopuszczenie do broni.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+10 # Krzysiek 2013-08-30 18:42
Jestem ciekawy kto to taki wymyśla takie chore zmiany w przepisach!!!Lu dzie kończą 2letnie szkoły i chodzą na licencje,wydają bardzo dużo pieniędzy żeby się w tym zawodzie wyszkolić a teraz po podstawówce będzie można pracować w tym zawodzie i co może jeszcze niech komuś takiemu dadzą broń???!.NIECH CI LUDZIE CO TO WYMYŚLAJĄ TO NIECH PUKNĄ SIĘ W GŁOWE ZDROWO I ZASTANOWIĄ CO ROBIĄ !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # Damian 2013-08-30 21:25
pomysl ze zniesieniem egzaminu bingo. w końcu nie trzeba egzaminu by sie sprawdzić albo nie. Ale to chyba tylko jedyny pozytywny aspekt tej ustawy.
Aczkolwiek fakt że człowiek uczy się zależy mu czuje pociąg do tego zawodu .
a przyjdzie sobie pierwszy lepszy napinacz z ulicy po gimnazjum i on ma mieć podobne kwalifakcje żal i tyle
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-8 # Zibi 2014-01-17 21:14
Ale może mieć więcej rozumku od Ciebie....
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+6 # Robert 2013-12-11 19:50
...czytam Wasze negatywne komentarze dotyczące pracy w ochronie osób po szkole podstawowej :) Powiem Wam wszystkim szczerze "Zawodowym Bodyguard'om", że obawiam się o bezpieczeństwo mienia i osób, których chronicie skoro nie znacie Ustawy O Ochronie Osób i Mienia z póź. zmian.. Licencjonowanym Pracownikiem Ochrony I stopnia, może zostac osoba po ukończeniu szkoły podstawowej lub zawodowej :) Odpowiedzcie mi ilu macie w pracy kolegów z licencją I stopnia?

Natomiast WY po ukończeniu Szkoły 2 letniej, otrzymujecie uprawnienia do otworzenia WŁASNEJ Agencji Ochrony. I taka jest różnica zawodowa między osobą po podstawówce a po skończonej szkole średniej.

...wasi wykładowcy nie przykładali się do pracy:0 ...mam nadzieje, że za tak niski poziom nauczania nie przepłaciliście
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+5 # oN 2013-12-14 01:19
Cytuję Krzysiek:
Jestem ciekawy kto to taki wymyśla takie chore zmiany w przepisach!!!Ludzie kończą 2letnie szkoły i chodzą na licencje,wydają bardzo dużo pieniędzy żeby się w tym zawodzie wyszkolić a teraz po podstawówce będzie można pracować w tym zawodzie i co może jeszcze niech komuś takiemu dadzą broń???!.NIECH CI LUDZIE CO TO WYMYŚLAJĄ TO NIECH PUKNĄ SIĘ W GŁOWE ZDROWO I ZASTANOWIĄ CO ROBIĄ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Może sobie być po podstawówce. Jednak nie zmienia to tego iż musi ukończyć 21 lat oraz zdać egzamin z cześci teoretycznej i praktycznej na zasadach ustawy o broni i amunicji, aby móc pracować z bronią. Natomiast, to iż szkoliłeś się 2lata to żadna ujma. Wszakże wiedzy nigdy za mało. Można uczyć się również w domu (ustaw i rozporządzeń).
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # bolo 2013-09-13 05:31
Mysle ,ze coś napiszą a sami nie wiedzą co piszą a co z pozwoleniem na broń?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+9 # darek 2013-09-18 13:33
Ciekawe co za debile wymyślili te nowe przepisy ?! Zlikwidowali licencje na które ludzie wydali kiedyś nie małe pieniądze + czas na naukę , egzamin itd.itp. Są tacy w d.... uprzejmi to niech również zlikwidują te badania za które słono płacimy , a które są nikomu nie potrzebne ( sztuka jak przed poborem do woja ! ). Zwykłe wyciąganie kasy !!! Ale NIE bo badania zostają , chociaż licencji już nie będzie ! Bo przecież takiej kasy za ,,free'' od płacących za nie ,,frajerów'' szkoda się pozbywać ! Jaki sens ma likwidacja licencji jeśli zostają płatne badania!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # oN 2013-12-14 01:21
Cytuję darek:
Ciekawe co za debile wymyślili te nowe przepisy ?! Zlikwidowali licencje na które ludzie wydali kiedyś nie małe pieniądze + czas na naukę , egzamin itd.itp. Są tacy w d.... uprzejmi to niech również zlikwidują te badania za które słono płacimy , a które są nikomu nie potrzebne ( sztuka jak przed poborem do woja ! ). Zwykłe wyciąganie kasy !!! Ale NIE bo badania zostają , chociaż licencji już nie będzie ! Bo przecież takiej kasy za ,,free'' od płacących za nie ,,frajerów'' szkoda się pozbywać ! Jaki sens ma likwidacja licencji jeśli zostają płatne badania!

Zanim kogoś nazwiesz debilem, zapoznaj się ze zmianami. Na razie pokazujesz brak wiedzy w tej kwestii. Licencja zostanie zastąpiona wpisem (potwierdzający cm to samo), myślę ,że to akurat mały szczegół w zmianach.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+6 # marcin 2013-09-20 07:42
Pytanie :ile lat jest ważny ukończony kurs ochrony? 4 lat temu zrobiłem kurs i licencje .pracowałem rok po czym wyjechałem za granice. w tym czasie skończyły mi się bania i zdałem licencje.Czy po nowym roku po zrobieniu badan lekarskich mogę ponownie wystąpić o wpisanie na listę kwalifikowanych pracowników ochrony
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # oN 2013-12-14 01:24
Cytuję marcin:
Pytanie :ile lat jest ważny ukończony kurs ochrony? 4 lat temu zrobiłem kurs i licencje .pracowałem rok po czym wyjechałem za granice. w tym czasie skończyły mi się bania i zdałem licencje.Czy po nowym roku po zrobieniu badan lekarskich mogę ponownie wystąpić o wpisanie na listę kwalifikowanych pracowników ochrony

Zgodznie ze starmymi zasadami, które powineneś znać osoby, które nie pracowały przez określony czas po uzyskaniu licecji tracą je. W nowych zmianach będzie łatwiej, gdyż licencje uzyskuje sie po odbyciu kursu i trzeba go powtarzać co 5lat. Wyjedziesz na 10lat, wrócisz, robisz kurs i znowu masz "papaiery".
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+6 # Andrzej 2013-09-20 11:53
Jeżeli chodzi o pozwolenie na broń to będzie trzeba wystąpić o takie pozwolenie i zapłacić 600 zł.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # oN 2013-12-14 01:25
Cytuję Andrzej:
Jeżeli chodzi o pozwolenie na broń to będzie trzeba wystąpić o takie pozwolenie i zapłacić 600 zł.

Będziesz jeszcze musiał zdać egzamin, by to pozwolenie uzyskać, którego koszt to 120zł + 10 administracja.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+6 # Kaśka 2013-09-22 19:06
Jest jeszcze jeden pozytywny aspekt tej ustawy.Zakończy się największa patologia czyli zatrudnianie osób niepełnosprawny ch na obiektach podlegających obowiązkowej ochronie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # oN 2013-12-14 01:27
Cytuję Kaśka:
Jest jeszcze jeden pozytywny aspekt tej ustawy.Zakończy się największa patologia czyli zatrudnianie osób niepełnosprawnych na obiektach podlegających obowiązkowej ochronie.

Jest wiele plusów np. niekaralność również u nielicencjonowa nych, powatarzalność co 5lat kursu, egzamin na broń na zasadach ustawy o broni i amunicji.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+7 # sec 2013-10-04 08:10
No a co z dotychczasowymi uprawnieniami? Czy mając licencje trzeba będzie przejść szkolenie? Co z dopuszczeniem do broni? Pozostaje czy trzeba wyrabiać nowe? I najważniejsze co z badaniami? Nadal co trzy lata za 420 pln ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # rafik 2013-10-22 20:49
nie wiem skąd wziąłeś 420 pln za badania jest 350 zapisane nawet w ustawie
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Tomasz Grabski 2013-11-29 13:37
Cytuję rafik:
nie wiem skąd wziąłeś 420 pln za badania jest 350 zapisane nawet w ustawie

Dokładnie
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # oN 2013-12-14 01:30
Cytuję rafik:
nie wiem skąd wziąłeś 420 pln za badania jest 350 zapisane nawet w ustawie

Tak wynika z ustawy która wyszła w okresie wakacji 2013 ;) Nie jesteś na bierząco z przepisami. Suma ta jest obciążona podatkiem wat. Obecnie można zapłacić 350 lub ponad 400zł. Zależy podmiot wykonujący badanie jest płatnikiem vat.
Pozdrawiam
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # oN 2013-12-14 01:31
Cytuję oN:
Cytuję rafik:
nie wiem skąd wziąłeś 420 pln za badania jest 350 zapisane nawet w ustawie

Tak wynika z ustawy która wyszła w okresie wakacji 2013 ;) Nie jesteś na bierząco z przepisami. Suma ta jest obciążona podatkiem wat. Obecnie można zapłacić 350 lub ponad 400zł. Zależy podmiot wykonujący badanie jest płatnikiem vat.
Pozdrawiam

Przepraszam za błedy,ale jest późno i staram się odpowiedzieć na jak największą licznę pytań :)
Może sam uruchomie moją zakurzoną licencje :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # bodo47 2013-12-22 17:58
Już nie. Teraz obowiązuje stawka 420 zł. I nie reguluje tego żadna ustawa tylko rozporządzenia wykonawcze do ustawy
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+9 # janek 2013-10-07 12:18
Skończyłem kurs ochrony na licencje I stopnia i zrobiłem badania (wszystko w czerwcu 2013). Czy od 1 stycznia będę się mógł starać o wpis na listę pracowników ochrony.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # grzegorz 2013-10-07 14:27
Ale galimatias, poczekamy zobaczymy co to będzie
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # oN 2013-12-14 01:32
Cytuję janek:
Skończyłem kurs ochrony na licencje I stopnia i zrobiłem badania (wszystko w czerwcu 2013). Czy od 1 stycznia będę się mógł starać o wpis na listę pracowników ochrony.

Tak. Nie jestem pewien czy nie dostaniesz z automatu :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # bodo47 2013-12-22 18:00
Tak. Niczego nie musisz robić.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # wieslaw lezniak 2013-10-09 05:18
ukonczylem kurs ochraniarski ;czy po nowym roku bede wpisany na liste kfalifikowanych pracownikow ochrony
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # dariusz 2013-10-09 18:39
czy nie kwalifikowany pracownik będzie mógł zostać dowódca zmiany
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # oN 2013-12-14 01:33
Cytuję dariusz:
czy nie kwalifikowany pracownik będzie mógł zostać dowódca zmiany

Kto może kim dowodzić jest ujęte w przepisach, obecnych również. :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+7 # TOMASZ 2013-11-01 11:27
to jest po prostu chore ,kto to wymyślił człowiek który, ma coś pod deklem nie po kolei. to niedługo będziemy zarabiali 3zł na godz.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # Tomasz Grabski 2013-11-29 13:37
Nie którzy już tyle zarabiają w ochronie
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Janek 2013-11-06 09:42
Czy może wiecie kiedy będą dostępne wnioski o wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Patryk 2013-11-07 22:47
Jezeli ktos ma ukonczony kyrs a nie zlaiczyl egzmainu z ochrony wiedzac ze moze podchodzic do woli aby go zaliczyc bedzie mogl si eubiegac o wpis na liste? :lol:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Tomasz Grabski 2013-11-29 13:36
Cytuję Patryk:
Jezeli ktos ma ukonczony kyrs a nie zlaiczyl egzmainu z ochrony wiedzac ze moze podchodzic do woli aby go zaliczyc bedzie mogl si eubiegac o wpis na liste? :lol:

Chyba tak, ale to robi Agencja Ochrony
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # robert 2014-01-01 22:50
Cytuję Tomasz Grabski:
Cytuję Patryk:
Jezeli ktos ma ukonczony kyrs a nie zlaiczyl egzmainu z ochrony wiedzac ze moze podchodzic do woli aby go zaliczyc bedzie mogl si eubiegac o wpis na liste? :lol:

Chyba tak, ale to robi Agencja Ochrony


Jeśli jest w danej agencji zatrudniony.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # oN 2013-12-14 01:34
Cytuję Patryk:
Jezeli ktos ma ukonczony kyrs a nie zlaiczyl egzmainu z ochrony wiedzac ze moze podchodzic do woli aby go zaliczyc bedzie mogl si eubiegac o wpis na liste? :lol:

Nie musisz zaliczać. Wystarczy, ze go odbyłeś.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # Joanna 2013-11-17 16:58
Wszyscy martwią się o wpis na listę a nikt nie myśli o USTAWIE bo o ile mi wiadomo nikt nie mówi o jej zmianie a tam wyraźnie napisano kto że być być pracownikiem ochrony i jakie musi spełnić warunki.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # oN 2013-12-14 01:35
Cytuję Joanna:
Wszyscy martwią się o wpis na listę a nikt nie myśli o USTAWIE bo o ile mi wiadomo nikt nie mówi o jej zmianie a tam wyraźnie napisano kto że być być pracownikiem ochrony i jakie musi spełnić warunki.

Joanno. Bedę dla Ciebie łagodny :) Jak sobie wyobrażasz zmiany bez zmian w ustawie? Nowa ustawa już od stycznia ;)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+7 # Pracownik 2013-11-24 14:35
do kogo zwrócić się o zwrot poniesionych kosztów z uzyskaniem licencji za wszystkie lata wstecz. Ktoś musi za to zapłacić, tyle pieniędzy wyrzuconych w błoto, co za kraj gówniany....
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Tomasz Grabski 2013-11-29 13:36
Cytuję Pracownik:
do kogo zwrócić się o zwrot poniesionych kosztów z uzyskaniem licencji za wszystkie lata wstecz. Ktoś musi za to zapłacić, tyle pieniędzy wyrzuconych w błoto, co za kraj gówniany....

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych lub Ministerstwo Sprawiedliwości :D
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # oN 2013-12-14 01:37
Cytuję Pracownik:
do kogo zwrócić się o zwrot poniesionych kosztów z uzyskaniem licencji za wszystkie lata wstecz. Ktoś musi za to zapłacić, tyle pieniędzy wyrzuconych w błoto, co za kraj gówniany....

A za co niby chcesz mieć zwrot kosztów? Straciłeś jakieś uprawnienia w związku z nowymi przepisami? Nie rób z siebie nieszcześnika. Niczego nie straciłeś, na pewno też nie zabiorą Ci wiedzy. Pamętaj, ze to Twoja największa wartość.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # Hubert 2013-11-25 06:46
Jak wyglada wniosek o wpisanie na listę kwalifikowanych pracowników ochrony?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Tomasz Grabski 2013-11-29 13:35
Jeszcze nie wiadomo, ale tego nie będzie robił pracownik ochrony tylko agencja ochrony
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+7 # Agnieszka 2013-11-25 12:41
To jakaś farsa. przecież my licencjonowani pracownicy ochrony utopiliśmy w badaniach i wydawaniu licencji po 650 złotych od osoby. a co 3 lata trzeba było te badania ponawiać na swój koszt. bo nie czarujmy się ale w przeważającej większości firm ochroniarskich nikt nie zwracał pracownikowi kosztów związanych z ponownymi badaniami. ja sama zarabiając 600 złoty miesięcznie i pracując na umowę zlecenie musiałam przez 3 lata odkładać na następne badania. Obłowiono się na nas i tyle skoro okazało się to niepotrzebne. Kto chciał to napchał kieszenie naszymi pieniędzmi. A poza tym teraz każdy głupek będzie miał dostęp do naszych uprawnień.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-4 # jacek 2013-12-02 08:34
To trzeba być upośledzonym na dekiel bu pracować z licencją za 6000 zł. heheheheheheheh ehe :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # oN 2013-12-14 01:39
Cytuję Agnieszka:
To jakaś farsa. przecież my licencjonowani pracownicy ochrony utopiliśmy w badaniach i wydawaniu licencji po 650 złotych od osoby. a co 3 lata trzeba było te badania ponawiać na swój koszt. bo nie czarujmy się ale w przeważającej większości firm ochroniarskich nikt nie zwracał pracownikowi kosztów związanych z ponownymi badaniami. ja sama zarabiając 600 złoty miesięcznie i pracując na umowę zlecenie musiałam przez 3 lata odkładać na następne badania. Obłowiono się na nas i tyle skoro okazało się to niepotrzebne. Kto chciał to napchał kieszenie naszymi pieniędzmi. A poza tym teraz każdy głupek będzie miał dostęp do naszych uprawnień.

Ty utpoiłaś zaledwie 650. Ja płaciłem za szkołe koło 200zł za miesiąc :D Nie bój żaby, nic nie stracisz. Nie miej też pretenzji jaką drogę życia sobie wybrałaś. Dzięki tym nowością może być lepiej. Gorzej być nie może hehe :D
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # oN 2013-12-14 01:40
Cytuję oN:
Cytuję Agnieszka:
To jakaś farsa. przecież my licencjonowani pracownicy ochrony utopiliśmy w badaniach i wydawaniu licencji po 650 złotych od osoby. a co 3 lata trzeba było te badania ponawiać na swój koszt. bo nie czarujmy się ale w przeważającej większości firm ochroniarskich nikt nie zwracał pracownikowi kosztów związanych z ponownymi badaniami. ja sama zarabiając 600 złoty miesięcznie i pracując na umowę zlecenie musiałam przez 3 lata odkładać na następne badania. Obłowiono się na nas i tyle skoro okazało się to niepotrzebne. Kto chciał to napchał kieszenie naszymi pieniędzmi. A poza tym teraz każdy głupek będzie miał dostęp do naszych uprawnień.

Ty utpoiłaś zaledwie 650. Ja płaciłem za szkołe koło 200zł za miesiąc :D Nie bój żaby, nic nie stracisz. Nie miej też pretenzji jaką drogę życia sobie wybrałaś. Dzięki tym nowością może być lepiej. Gorzej być nie może hehe :D

Pretensji :P Czas spać :D
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # Agnieszka 2013-11-25 12:45
racja Joanno :-) ale skoro ktoś zrobił coś takiego to wiadomo że się tym nie przejmuje bo to tylko idiota mógł wymyślić
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # Paweł 2013-11-25 15:21
problem polega na płacy w ochronie wszyscy płaca 1600 zł brutto kto tam pojdzie za takie pieniadze jak za granica mozna zarobic 10 razy tyle głupotami sie zajmuja zamiast płace podnosic to niech zniosa dostep do policji to tez kazdy se pojdzie jak równo to wszystko a nie wymyslił jakis pacan regulacje.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # oN 2013-12-14 01:41
Cytuję Paweł:
problem polega na płacy w ochronie wszyscy płaca 1600 zł brutto kto tam pojdzie za takie pieniadze jak za granica mozna zarobic 10 razy tyle głupotami sie zajmuja zamiast płace podnosic to niech zniosa dostep do policji to tez kazdy se pojdzie jak równo to wszystko a nie wymyslił jakis pacan regulacje.

Jeśli stawka Ci nie odpowiada, odejdź. Nie daj się wykorzystać. Zawsze też możesz zmienić prace ;)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-3 # Irena 2013-11-27 08:24
Nie rozumie tych wpisów. Licencja to małe piwo. Raz zrobisz i tylko płacisz za badania. Teraz będzie zabawniej bania i szkolenie co 5 lat. Tu dopiero jest forsa.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Tomasz Grabski 2013-11-29 13:34
Cytuję Irena:
Nie rozumie tych wpisów. Licencja to małe piwo. Raz zrobisz i tylko płacisz za badania. Teraz będzie zabawniej bania i szkolenie co 5 lat. Tu dopiero jest forsa.

Szkolenia co 5 lat powiadasz... a jak te szkolenia będą wyglądały? Otóż pracownik przyjdzie do sekretariatu lub koordynator do niego przyjedzie i powie podpisz listę i już... :lol: cud szkolenia
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Irena 2013-12-02 11:41
Tak było. Ale nie wiem czy koś ci za friko wystawi ci świadectwo ukończenia takiego szkolenia. A takowe będziesz musiał zanieść na komendę.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Tomasz Grabski 2013-12-04 08:03
Za friko nie... ale za parę stówek... Przekaże ci parę informacji po czym otrzymasz papier i do widzenia
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # władek 2013-11-28 13:17
;-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-6 # Artur 2013-12-03 19:00
Ludzie czytajcię ustawę żadne szkolenie pracodawcy.Tylk o kursy specjalistyczne w ośrodkach policji.Niech wam w głowach nie mieszają ,Pracodawca w/g ustawy ma obowiązek wydać legitymację na podstawie zaświadczenia z komendy wojewódzkiej o ukończeniu kursu specjalistyczne go a nie jak ktoś napisał że pracodawca nieprawda!!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Tomasz Grabski 2013-12-04 08:02
Arturze, możesz podać konkretny artykuł z ustawy mówiący o tym że to specjalistyczne ośrodki Policji będą wykonywać tego rodzaju szkolenia.

Ja opieram się na ustawie deregulacyjnej - tekst ustawy http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20130000829&type=2

na stronie 41 przeczytaj punkt 7... szczególnie podpunkty 5, 6, 7

W ustawie jest napisane zupełnie inaczej niż ty napisałeś
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # bodo47 2013-12-22 18:06
Żadne ośrodki szkolenia policji nie organizuja takich szkoleń. Będą to tylko ośrodki szkolące prywatne, cywilne na zasadzie działalnościo gospodarczej i tyle. Odbębnisz taki kurs i dostajesz zaświadczenie,i dziesz z tym do komendanta woj. policji i dostajesz wpis o uprawnieniach. Proste jak świński ogon.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # marek 2013-12-07 08:13
witam w 2009 roku ukonczyłem kurs na pracownika ochrony organizowany przez policje ale nie skladalem na egzamin poniewaz wyjechalem zagranice czy te zaswiadczenie jest jeszcze wazne czy od nowa musze kurs robic
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # pepe 2013-12-09 18:34
:D :-x
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Paweł 2013-12-10 21:27
pawel siemka a szkola ochroniarska cos daje?? swiadectwo ukonczenia??
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Borb 2013-12-11 11:43
Z informacji które otrzymałem od MSWiA wynika że szkolenia muszą być przeprowadzane przez ośrodki należące do systemu oświaty. To poniekąd zamyka możliwość przeprowadzania szkoleń przez przedsiębiorstw a branżowe. Ciekawa jest również sprawa badań lekarskich. Do tej pory można je było robić w wyznaczonych instytucjach a od 1 stycznia badania można robić u każdego lekarza medycyny pracy posiadającego uprawnienia wynikające z ustawy o broni i amunicji. Ciekawe czy spadną ceny za badania jak będzie większa konkurencja.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Jacek 2013-12-11 18:36
Cytuję Tomasz Grabski:
Ja opieram się na ustawie deregulacyjnej - tekst ustawy http://isap.sejm.gov.pl/Download?id=WDU20130000829&type=2

MSW, a nie MSWIA to po pierwsze.
A po drugie przeczytaj to co troszkę wyżej napisał Tomasz Grabski. Ludzie czytajcie ustawy, a urzędnik to sobie może. W ustawie jest napisane jasno!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # oN 2013-12-14 01:43
Cytuję Borb:
Z informacji które otrzymałem od MSWiA wynika że szkolenia muszą być przeprowadzane przez ośrodki należące do systemu oświaty. To poniekąd zamyka możliwość przeprowadzania szkoleń przez przedsiębiorstwa branżowe. Ciekawa jest również sprawa badań lekarskich. Do tej pory można je było robić w wyznaczonych instytucjach a od 1 stycznia badania można robić u każdego lekarza medycyny pracy posiadającego uprawnienia wynikające z ustawy o broni i amunicji. Ciekawe czy spadną ceny za badania jak będzie większa konkurencja.

To świetna zmiana. Nie bedzie trzeba w niektórych przypadkach jeździć kilometry i jak napisałaś, wzrośnie konkurencyjność . Naburmuszonych lekarzy będziesz mogła omijać :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Dawid09 2013-12-28 21:02
A jesli chodzilem do studium policealnego w tym roku zdalem testy ale niestety jeszcze nie zlozylem papierow o wydanie mi licenji to co teraz? Jak to bedzie wygladalo po nowym roku? co bede musial zrobic?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # robert 2014-01-01 22:39
zdałeś testy,czyli egzamin wewnętrzny szkoły i ją ukończyłeś...ta k to rozumiem,więc zatrudniasz się w agencji ochrony przedstawiasz dokumenty ukończenia szkoły oraz egzaminów i już pracodawca zrobi resztę,czyli wyśle info do Policji o wpis na tzw listę kwalifikowanego prac ochrony.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Radek 2013-12-29 06:39
Ukończyłem kurs 10 lat temu ,czy jest jeszcze ważny.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # robert 2014-01-01 22:56
zapytaj tam gdzie go kończyłeś :-x a tak serio,skoro ukończyłeś to ważności nie traci dla posiadacza,ale dla dalszego obrotu sprawy...spytaj w wydziale KWP.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # Krystian 2013-12-30 18:03
A czy jeśli posiadam już licencje którą zdałem już kilka lat temu a następne badanie lekarskie mam w maju 2014r ze starych przepisów to po tym będę miał dopiero za 5 lat następne i szkolenie i badanie czy tylko badanie ????
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # robert 2014-01-01 22:32
na badania zapierniczasz dopiero w maju 2014 r,natomiast szkolenie odbędziesz jak dostaniesz info ( raz na 5 lat) natomiast badania (raz na 3 lata) :roll:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Łukasz 2013-12-30 21:50
Mam parę pytań, mam nadzieję że ktoś mi udzieli odpowiedzi. A mianowicie:
1. Teraz badania trzeba będzie robić co roku? Jeśli tak to czy będę musiał te badania zrobić w 2014? Zaznaczam, że pierwsze robiłem w 2012 czyli zgodnie z starą ustawą następne powinienem zrobić w 2015.
2.Gdybym chciał pracować w konwojach lub grupach interwencyjnych to muszę przechodzić te szkolenie z broni, zgodnie z ustawą o broni i amunicji?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # robert 2014-01-01 22:23
badania maja ważność 3 lata,licząc od daty wydania ostatnich.Liczy się zarówno rok jak i miesiąc. Szkolenia będą obowiązkowe raz na 5 lat bez znaczenie czy to praca w konwojach czy na grupach.5 lat i szkolenie itd
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Andrzej 2013-12-30 22:07
A co w sytuacji, jeżeli mam ważną licencję pracownika ochrony fizycznej I stopnia, pracuje w zawodzie, ale nie mam aktualnie ważnych badań lekarskich. Czy jeśli zrobię je tuż po nowym roku to przepadnie mi licencja i czy będę musiał odbywać cały kurs na kwalifikację od początku. Dzięki za odpowiedź.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # robert 2014-01-01 22:15
Konieczne jest zrobienie badań,w przeciwnym razie zostanie wszczęte postępowanie administracyjne odnośnie cofnięcia uprawnień...na "zrobienie" badań masz chyba 7 lub 14 dni,dokładnie nie pamiętam.Więc nie czekaj,tylko skocz na badania :lol:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Adam 2014-01-02 14:45
Cześć, mam pytanie. W listopadzie 2013 roku ukończyłem kurs na licencjonowaneg o pracownika ochrony I stopnia. Mam orzeczenie o tym, że ów kurs ukończyłem oraz aktualne badania lekarskie. Niestety nie ukończyłem jeszcze 21 roku życia. Jak sprawa ma się w moim przypadku? Czy jest możliwość wpisu dla kwalifikowanych pracowników ochrony bez legitymacji broni? Bo ten wiek wymagany jest właśnie ze względu na legitymacje broni. Po co mi taki wpis bez legitymacji broni? To nieistotne, jest mi po prostu potrzebny, dlatego pytam. Istnieje taka możliwość? Ktoś mi o tym wspominał, ale nie do końca zrozumiałem. Dzięki i pozdrawiam :-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Hubert 2014-01-04 09:28
Cytuję Dawid09:
A jesli chodzilem do studium policealnego w tym roku zdalem testy ale niestety jeszcze nie zlozylem papierow o wydanie mi licenji to co teraz? Jak to bedzie wygladalo po nowym roku? co bede musial zrobic?


A co z osobami które nie zdały testu a ukończyły policealną szkołę, muszą przechodzic przez ten kurs czy już bez problemu mogą starac się o wpis do rejestru
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # Hubert 2014-01-04 10:00
Cytuję Hubert:
Cytuję Dawid09:
A jesli chodzilem do studium policealnego w tym roku zdalem testy ale niestety jeszcze nie zlozylem papierow o wydanie mi licenji to co teraz? Jak to bedzie wygladalo po nowym roku? co bede musial zrobic?


A co z osobami które nie zdały testu a ukończyły policealną szkołę, muszą przechodzic przez ten kurs czy już bez problemu mogą starac się o wpis do rejestru

czy z kolei muszą ponownie przechodzic przez ezgamin z tym ze już skierowani poprzez komendę ???
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # Adam 2014-01-07 08:28
Rewelacja, nie widzę powodu aby były SB-ek otrzymywał z urzędu licencję i jest cacy a zwykły obywatel przechodził kurs. Teraz będzie (tak myślę) w miarę sprawiedliwie. Zresztą sama nazwa mówi za siebie, zawód uwolniony.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # On30 2014-01-07 13:29
Witam zrobiłem dziś badania do licencji pracownika ochrony bo mi się skończyły.Zdałe m pozytywnie.Co mam teraz zrobić z orzeczeniem?Czy oddać je dla pracodawcy???Z góry dziękuje za odpowiedz.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # anna 2014-01-08 09:58
wniosek o wpis na listę składamy osobiście. wymagane dokumenty składamy w oryginale. dlatego lepiej wcześniej postarać się o duplikaty. ale póki co coś im nie działa i na wydanie zaświadczenia trzeba będzie poczekać nawet kilka miesięcy ( tak jest w KWP w Kielcach). wniosek składa się w Wydziale Postępowania Administracyjne go stosownej KWP.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Marcin 2014-01-09 11:59
Witam,

Mam pytanie.W 2013 roku odbyłem kurs na pracownika ochrony II stopnia.Zrobiłe m badania lekarskie.Ale nie złożyłem papierów aby odbyć egzamin.I czy w tym roku 2014 będę musiał na nowych zasadach odbywać kursy jako wykwalifikowany pracownik ochrony?Czy stary kurs odbyty w 2013 roku jest nieważny?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Hetman 2014-01-12 09:26
Kto może robić szkolenia pracownikom ochrony przyjętym do pracy po 01.01.2014r i w oparciu o jakie uprawnienia. Muszę wpisać na listę pracowników kwalifikowanych 8 osób /dotychczas bez licencji, tylko z doświadczeniem w ochronie/ i jest to dla mnie sprawa pilna. Szukam ale nie mogę znaleźć żadnej firmy. Proszę o pomoc. Czy takie szkolenie może zrobić np. mój pracownik z odpowiednimi uprawnieniami ? jakimi ?.

Z poważaniem;

HETMAN
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # mala81 2014-01-13 21:19
Egzaminy beda, chocazby na dopuszczenie do posiadania broni i nie jak pisano powyzej-pracoda wca, ale bezposrednio zainteresowany bedzie skladal wniosek o wpis na liste w KWP
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Hetman 2014-01-14 17:31
Część Zleceniodawców wymaga pracowników kwalifikowanych /dawniej z licencjami/ na swoich obiektach ale jednocześnie nie wymaga aby posiadali broń /z wyłączeniem obiektów obowiązkowej ochrony/. Wiem, że czasami był to jeden z elementów ustawiania przetargów, ale nie w każdym przypadku.

Hetman
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # katarzyna 2014-01-19 15:19
w 2013 roku skończyłam policealne studim zawodowe w zawodzie technik ochrony fizycznej osób i mienia. pomyślnie zdałam egzamin zawodowy państwowy na licencje 2 stopnia. ukonczyłam również kurs z przeszkolenia strzeleckiego.
Nie wyrabiałam licencji, miałam to zrobić po nowym rok, ale.. rozumiem, że licencji i tak nie dostane tylko zostanie wprowadzone moje nazwisko do wpisu kwalifikowanych pracownikow ochrony u Komendanta Wojewódzkiego Policji.
a pozwolenie na broń.... mimo zaświadczenia o odbyciu szklenia praktycznego i teoretycznego bede musaiała przystępowac do egzaminu?
Pomimo jednego juz zdanego egzaminu państwowego??
Od czego wszystko zacząć? pd badań, od komendanta wojwódzkiego czy od opini od komendanta powiatowego?
Zagmatfane to wszystko!!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Mariusz 2014-01-25 22:04
Zastanawiam się kto będzie mógł organizować takie szkolenia i jakie trzeba mieć uprawnienia żeby takie szkolenie zorganizować
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Bodek 2014-01-27 16:05
Witam
Opiszę moją sytuacje
Kurs na POF ii stopnia zdałem w 06.2012r ,badania zrobione w 05.2012r-czyli ważne do maj 2015r.Podchodzi łem do egzaminu na licencje raz -nie zdałem drugi raz nie zdałem,musiałem napisać pismo o ponowny egzamin.po 2 miesiącach znowu dostałem zawiadomienie na egzaminy na które już nie podeszłem.W styczniu 2014r otrzymałem zawiadomienie z policji że mogę złożyć dokumenty abym został wpisany na listę kwalifikowanych pracowników ochrony.
Czeka mnie tylko ponowna wizyta dzielnicowego.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # body 2014-01-31 11:24
a co z ludźmi ,którzy mieli licencję po kursie i zdali egzamin państwowy mieli licencję i zdali ją przed końcem 2013 roku.do końca 2013 roku mogli ja odebrać z powrotem bez ponownych egzaminów a teraz niestety jeśli nie mają licencji nie mogą zostać wpisani na listę KPO.Raptem od 2014 roku nie potrafią pracować ? może ktoś odpowie na to pytanie ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # jacek 2014-02-01 12:33
Bardzo dobrze ze zniesli licencje
fakt jest taki aby zaczol prace w grupie
internetowych to powinien sptaedzic
swoje umiejętności na obiektach na kontroli ludzi
czy aut.Powinien wykazac sie sumiennoscia
puktualnoscia no i bynajmniej
dwanascie msc.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # mariusz 2014-02-04 18:48
Witam
to ja mam takie pytanie
1)czy osoba która kilka lat temu zrobiła kurs na pracownika ochrony i nie podchodziła do egzaminu państwowego ,teraz również może być wpisana na listę kwalifikowanych pracowników ochrony
2)czy jest jakiś wzór pisma do KWP żeby zostać wpisanym na ta liste
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # tomek 2014-02-09 09:12
ukończyłem kursy na licencje I stopnia w 1999 roku czy zostanę wpisany na listę kwalifikowanych pracowników ochrony
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # #paweł# 2014-02-19 09:16
tak. z automatu. np. warszawa ma czas do końca marca zeby wszystkim posiadaczom licencji wysłać pocztą zaświadczenia o wpisie na listę pracowników kwalifikowanych .
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Tadeusz 2014-02-16 22:44
Mam pytanie : czy prowadząc Spółkę z o. o. szkolącą pracowników ochrony, posiadającą zaświadczenie o wpisie niepublicznej placówki kształcenia ustawicznego do ewidencji prowadzonej przez Miasto Katowice od 1 stycznia 2014 roku mogę nadal prowadzić takie kursy ?. To działalność gospodarcza, ale znajduje się w systemie oświatowym tzn. sporządzamy sprawozdania, w tym SIO. Na stronie MSW jest informacja, że ośrodki prowadzące szkolenia na podstawie ustawy o działalności gospodarczej nie mogą prowadzić takich szkoleń. Ale w moim przypadku jest wpis w UM - w Wydziale Edukacji. Zatem jaka jest prawda ?. Mogę prowadzić szkolenia czy nie ?. Proszę o odpowiedź.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Tadeusz 2014-02-17 12:11
W uzupełnieniu do poprzedniego pytania, kolejne pytanie : czy firma szkoleniowa, poza wpisem w UM jako placówka niepubliczna kształcenia ustawicznego i ewentualnym wpisem do rejestru instytucji szkoleniowych prowadzonych przez wojewódzki urząd pracy musi posiadać akredytację lokalnego kuratora oświaty. Z analizy przepisów wynika, że nie, ale chcę mieć 100 procentową pewność. Kto może odpowiedzieć na to pytanie ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Rafik 2014-02-20 11:30
Mam pytanie,może banalne,ale chciałbym wiedzieć
Czy dokument który otrzymamy z Komendy Wojewódzkiej,że jesteśmy wpisani jako pracownicy kwalifikowani-m amy swojemu pracodawcy oddać oryginał czy wystarczy kserokopia-ja myślę że ksero gdyż jest to dla nas niezbędne podobnie jak decyzja wydania licencji,a Nasz kierownik usilnie nalega żeby mu dać oryginał,a jak wiadomo nie zawsze pracujemy tylko w jednej firmie.Pozdrawi am
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Tadeusz 2014-02-21 01:53
Jak najbardziej ksero. Nawet do wszelkich urzędów dostarcza się skserowane dokumenty, ale okazuje się do jedynie okazania oryginały. Domyślam się z jakich powodów pracodawca domaga się dostarczenia oryginału - chce mieć pracownika tylko dla siebie i nie chciałby, aby pracował dla konkurencji.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # FAN 2014-02-22 09:44
zostalem wciagniety na liste pracownikow kwalifikowanych co dalej??? :oops:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # ochraniacz 2014-02-23 10:53
kurde zdany kurs i egzamin jest licencje pozwolenie na bron obiektową i teraz będę musiał wybulić znowu 600+120+10 znaczki koszty przygotowania dojazdu na egzamin wyjdzie z 800 stówek wyjdzie pewnikiem kurde i znowu ponad pol pensji wyrzucone na papierki żenada stawanie na egzaminie w kwp pewnikiem itp z broni głupota tylko kolejny koszt
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Irena 2014-03-03 08:20
Jakie to jest uwolnienie zawodów , kiedy wywalasz kasę na kurs i badania , wpisuję Cię na listę kwalifikowanych ochrony. A jak i dalej jesteś zwykłym cieciem. Bo musisz być zatrudniony aby starać się o dopuszczenie do broni egzamin 600 zł. + dodatkowe badania 320zł.+10 zł. Ale sobie nas rząd wymyśli lepszy sposób na wyciągnie kasy. Ich ludzie są zwolnieni z egzaminu. Więc jest jeszcze gorzej niż było. Glina ma dale pracę za wyższą stawę a pracowni ochrony może być tylko cieciem.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # marek 2014-03-06 07:04
Mam pytanie> zdawalem w 2013 egzaminy na licencje II stopnia i nie wyrobilem sie z odbiorem przed zmiana ustawy czy musze jeszcze raz zdawac egzaminy na pozwoleniena bron ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Jurek 2014-03-11 21:02
Mam pytanie zostałem wpisany na listę kwalifikowanego pracownika ochrony.Do mojej pracy jak ustaliłem z pracodawcą będzie wymagana jeszcze licencja na broń palną. Zgodnie z ustawą egzaminów nie zdają F-sze Policji itd.To niech ktoś mi odpowie - kto wie dlaczego: pani w WPA oświadczyła , że muszę zdawać taki egzamin pomimo jestem emerytowanym Policjantem. Nie wystarczy moja karta szkoleń strzeleckich z kadr KWP i świadectwa ukończenia kursów policyjnych , tylko muszę jeszcze dodatkowo zapłacić 600 zł za licencję.Szukan ie pieniędzy
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Marek 2014-03-25 10:14
Witam. Mam pytanie na początku roku złożyłem dokumenty o wydanie wpisu pracownika kwalifikowanego minęły ponad dwa miesiące i cisza. Zadzwoniłem na komendę i dowiedziałem się że wpis nie podlega procedurze postepowania administracyjne go tak jak miało to miejsce do wydania licencji i nie ma zastosowania art.35 kpa. Cała procedura może trwać X czasu. I stąd moje pytanie. Czy macie jakieś informacje na ten temat ? Czy może jednak jest jakieś rozporządzenie lub artykuł który potwierdza te słowa bądź wręcz przeciwnie wyraźnie normuje tą kwestię ... Pozdrawiam Marek.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # pegaz 2014-03-26 02:51
Byłem karany w 1998 roku za pobicie wyrok 3 lata w zawieszeniu na 6 miesięcy miałem 17 lat od tego czasu wzorowy obywatel czy będzie to miało wpływ na opinie KP
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Jurek 2014-04-09 14:50
Jestem kwalifikowanym pracownikiem ochrony fizycznej z wpisem do rejestru komendanta Policji ,ale nie mam pracy!!!!!!!!!! !!!!!co dalej bo licencja była na 2 lata bez podjęcia zawodu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Weteran 2014-04-22 12:23
18 lat w ochronie (SUFO,banki,GI, przemysłówki etc,etc),14 lat z licencją. No i co? - umowy śmieciowe z żenującą stawką i badania na własny koszt,bo nie jestem pracownikiem a ZLECENIOBIORCĄ a na dodatek jak byle bandzior założy mi sprawę,to Komenda skreśla mnie z listy i jestem bez pracy.Ewentualn ie odbędę bezpłatny wirtualny kurs na koszt ZLECENIODAWCY polegający na podpisaniu papierów,a jak mnie zwolnią, to zaświadczeniem mogę zaoszczędzić na papierze toaletowym,bo pracy dla kwalifikowanych jest ZERO (np w bankach pozwalniali już 90% załóg i zamiast 16 uzbrojonych wartowników jest 2 dziadków na 3/4 etatu z paralizatorami, na przemysłówkach likwidacje posterunków,a GI mają czasem już po 600 obiektów w rejonie.To czego dzisiaj najbardziej trzeba na rynku pracy, to ciecie bez kwalifikacji na handlówkach na 3zł,więc lepiej już chyba ISĆ DO ŁOPATY albo załapać robotę w sklepie spożywczym na magazynie.Nadsz edł ostateczny czas zostawić już ochronę policyjnym emerytom i innym dziadom.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Michał 2014-05-09 11:25
Panowie wyjaśnijcie mi.
Kończyłem kurs na licencje II stopnia jakieś 3 lata temu, egzaminu nie zdawałem, bo trafiła mi się dobra praca i olałem sprawę.
Czy teraz po zmianie tych przepisów mogę normalnie być kwalifikowanym pracownikiem z tym zaświadczeniem z ukończonego kursu?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # artur 2014-05-14 19:21
A jak jest z osobami, które chcą się ubiegać o wpis a ukończyły 2-letnie studium w 2006 roku i nie miały licencji ochrony? A teraz chcą do tego zawodu wrócić.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # ochroniarz 2014-05-21 21:03
Teraz to bedzie zamowolka .super jeszcze jeden bubel. :sigh:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # dawid 2014-06-01 12:32
witam mam pytanko.Jestem wykwalifikowany m pracownikiem ochrony i zamierzam podjac prace na obiekcie (lotnisko).Moje pytanko dotyczy pozwolenia na broń palna obiektowa bo doszlo mnie info (niepotwierdzon e) ze na broń obiektowa nie trzeba zdawac egzaminu w wojewodzkiej komendzie,natom iast egzamin maja zdawac tylko pracownicy grup interwencyjnych i konwijenci. czy z ta bronia obektowa to prawda????
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # TOMEK 2014-07-05 11:42
Mam pytanie jestem kwalifikowanym pracownikiem ochrony badania miałem ważne do 29 czerwca jaki mam okres na przedłużenie badań według nowej ustawy?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Marcin 2014-07-16 16:06
umnie w miescie do ochrony przyjmuja bez jakiej koklwiek licencji 9 zl h
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # przemyslaw 2014-07-30 19:22
gdzie zgłosić że w agencji pracuje karany pracownik ochrony lub pracownik przeciwko któremu toczy się postępowanie o przestępstwo umyślne?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Łukasz 2014-08-29 19:43
Witam, Jak długo się czeka na opinię dzielnicowego? Czekam już 3 tydzień. :/
Pozdrawiam :-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Arman 2014-09-13 23:09
A ja mam takie pytanie jako obywatel Armenii lecz mieszkający w Polsce już pare naście lat ,
(Lecz nadal mam kartę pobytu typu tolerowany)
Czy bym mógł robić kwalikowanego pracownika ochrony (pracuje od ponad 3 lat w ochronie na rożnych obiektach plus imprezy masowe ponad dwa lata) ?.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować