Security Guard - blog o bezpieczeństwie i zabezpieczeniach

securityguard

 

Deregulacja zawodu pracownika ochrony - zły kierunek

Wpis ten poświęcę deregulacji zawodu pracownika ochrony, a powodem jest drugie czytanie jakie odbyło się 4 kwietnia 2013 roku w sejmie. Postaram się również odpowiedzieć na pytanie czy deregulacja jest możliwa w przypadku tego zawodu?
Przekonam cię do tego, że deregulacja przyniesie "bardzo dużą korzyść" dla pracownika ochrony, jak również pokażę, iż deregulacja spowoduje podwyższenie opłat za prowadzenie konta bankowego w Polsce?

security

 

O co chodzi w deregulacji?

Zamiarem deregulacji jest całkowite uwolnienie zawodu pracownika ochrony od regulacji prawnych jakie nakłada na niego ustawa o ochronie osób i mienia z 22 sierpnia 1997 roku. Skutkiem tego jest fakt, iż każda osoba będzie mogła zostać pracownikiem ochrony niezależnie od tego czy jest to sklep, konwój wartości pieniężnych, elektrownia czy jednostka wojskowa. Będzie tylko jeden wymóg prawny tzw. wpis na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej.

 

Korzyści dla branży

Moim zdaniem branża nie powinna być zadowolona z deregulacji. Cyba tak nie jest! Pomimo licznych głosów ze strony firm ochrony deklarujących sprzeciw w stosunku do deregulacji uważam, że po cichu są one ZA. Dlaczego? Powód jest kuriozalnie prosty, każda firma będzie miała większy wybór wśród kandydatów do pracy i nie będzie musiała zamieszczać w ogłoszeniach o pracę wymogu zawierającego licencję pracownika ochrony fizycznej.
To jest ułatwienie i nikt temu nie zaprzeczy. Z drugiej strony spowoduje to obniżenie bezpieczeństwa w obiektach obowiązkowej ochrony co jest firmom ochrony nie na rękę.

 

Korzyści dla pracownika ochrony

Na początek małe dane ilość licencjonowanych pracowników ochrony wg KGP - uważam, że troszkę wprowadzają w błąd, ponieważ nie biorą pod uwagę licencjonowanych pracowników ochrony, którzy już nie pracują w branży!
Korzyści są i to duże! Już widzę twoje oburzenie. Otóż dla 70% (dane nie potwierdzone – takie są moje szacunki, mogę się mylić) pracowników ochrony deregulacja zawodu pracownika ochrony będzie korzystna. Dla 30% będzie ona niekorzystna. O co chodzi?
70% to nielicencjonowani pracownicy ochrony, którzy w prosty sposób uzyskają dostęp do pracy w konwoju, w elektrowniach, na kopalniach i w jednostkach wojskowych.
30% to licencjonowani pracownicy ochrony – tłumaczenie dlaczego deregulacje będzie dla nich nie korzystna pominę.
Teraz już wiecie dlaczego Jarosław Gowin doreguluje zawód pracownika ochrony. Zadowoli w ten sposób 70% branży. Czysty zysk.

 

Korzyści dla Państwa

Tutaj mam mieszane uczucia. Ponieważ budżet straci finansowo na podatku odprowadzanym z firm organizujących szkolenia i szkół kształcących w tym kierunku. Straci również na wpłatach za licencję oraz badaniach jakie pracownik ochrony musi wykonać co 3 lata. Zyska znowu na oszczędnościach spowodowanych mniejszą biurokracją w komendach wojewódzkich.

Po co deregulacja? 70% pracowników ochrony już ją posiada!
Jak już wspomniałem uważam, że 70% (chyba jest ich więcej) pracowników ochrony nie posiada licencji, więc deregulacja ich nie dotyczy. W branży Security powinno się to nazywać 1/3 deregulacji.

 

Tam gdzie trzeba pracownik ochrony jest jak Policjant!

Tak uważam. Wyżej wymienione kopalnie, jednostki wojskowe, konwoje czy elektrownie są strategiczne dla naszego Państwa, a ich bezpieczeństwo powinno być priorytetem. W tych miejscach pracownik ochrony powinien posiadać umiejętności, wiedzę i predyspozycje zbliżone do Policjanta. Tym czasem Ministerstwo Sprawiedliwości wykonuje deregulację, która dotyczy tylko i wyłącznie obiektów bardzo ważnych i istotnych dla istnienia naszego kraju, a obniżając ich możliwości obronne obniżamy ochronę naszego kraju!

 

Cel deregulacji?

Cel według Jarosława Gowina jest strategiczny, tzn. zwiększyć dostęp to zawodu pracownika ochrony, a gdzie bezpieczeństwo. Na początku postu zapytałem dlaczego deregulacja spowoduje podwyższenie opłat za prowadzenie konta bankowego w Polsce?

Wzór jest banalnie prosty:
Deregulacja spowoduje iż konwojentami zostaną osoby bez żadnych kwalifikacji. Fakt.
Pociągnie to za sobą zwiększona ilość napadów na konwoje. Z pewnością.
Oczywiście firmy ochrony i banki są ubezpieczone na takie ewentualności. Fakt.
Ale firmy ubezpieczeniowe zauważą, że jest coś na rzeczy i bardzo mocno podwyższa składkę za takie ubezpieczenie. Mają do tego prawo.
Firma ochrony będzie musiała podwyższyć koszt przewozu wartości pieniężnych.
A bank odbije to sobie na klientach.

 

Panie Ministrze w drugą stronę

Minister sprawiedliwości wykonując deregulację zawodu pracownika ochrony fizycznej nie bierze pod uwagę jednego arcy ważnego czynnika... Bezpieczeństwa kraju!
Strasznie dużo mówi się o bezpieczeństwie naszego kraju, tymczasem deregulacja jest czynnością, która obniży jego wartość.

Jakie jest twoje zdanie na temat deregulacji?

 

 

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Komentarze   

 
+14 # Grzegorz 2013-04-15 07:53
Padną Zakłady Pracy chronionej, co jak mniemam części branży jest na rękę
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+8 # Tomasz Grabski 2013-04-15 08:15
Cytuję Grzegorz:
Padną Zakłady Pracy chronionej, co jak mniemam części branży jest na rękę

Myślę że znajdzie się obejście. Choć uważam że jest to plus.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # rysiek 2013-08-20 14:56
padna zaklady ale beda inne za to , takie zaklady tylko daja ludzia 3 zl na godz...to porażka a biora po 4nie za pracownika cos sie wrescie zmieni
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+13 # Chłopiec z lasu 2013-04-15 08:04
Cytuję Grzegorz:
Padną Zakłady Pracy chronionej, co jak mniemam części branży jest na rękę


Owszem, ale to nie zmieni faktu, że ex-mundurowi nadal będą "dorabiać" do emerytury. Wydaje mi się, że to jest większy problem od ZPCHr, który tylko się pogłębi.

Z drugiej strony, co może gorszego może spotkać branżę? Znam przypadki gdzie stawka godzinowa to 2,90zł i ludzie na to się godzą...

To raczej obecny rząd wraz ze swoją polityką powinien ulec deregulacji.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Old 2013-10-06 11:30
Nie tak dawno robiłem analizę zatrudnienia w regionie i okazało się, że ZPCHr-y to nielczny odsetek na obiektach o "obowiązkowej ochronie". Po "naszemu" tj. od 1 do 3 osób na dużym obiekcie. Stąd śmieszą mnie ludzie urządzający tzw. "polowanie na czarownice". Natomiast sprawa byłych pracowników MSW, MON lub jeszce innych. Tak posiadają oni przywileje gdyż m.in. to własnie za nie podjęli kiedyś tą pracę.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # Tomasz Grabski 2013-04-15 08:18
Cytuję Chłopiec z lasu:
To raczej obecny rząd wraz ze swoją polityką powinien ulec deregulacji.

Rozumiem cię... tylko co pomoże zmiana rządu... jest jakaś alternatywa?

Jak dla mnie nie ma... Każda partia, która posiada możliwość rządzenia ma swoje za uszami i nic nie zmieni :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+7 # Paweł M. 2013-04-15 08:26
Bardzo ciekawy artykuł i gratuluje inicjatywy założenia własnego bloga, będę go bacznie śledził. Co do deregulacji podstawowym plusem jest sam fakt wprowadzenia zmian w przestarzałym i kulejącym systemie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # Tomasz Grabski 2013-04-15 08:29
Cytuję Paweł M.:
gratuluje inicjatywy założenia własnego bloga, będę go bacznie śledził.

Dziękuję

Cytuję Paweł M.:
Co do deregulacji podstawowym plusem jest sam fakt wprowadzenia zmian w przestarzałym i kulejącym systemie.

Zgadza się, tylko zmiany idą w przez z bezpieczeństwem .
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+9 # Marcin 2013-04-15 08:50
Fakt, że akurat ZPCHr stracą rację bytu w ochronie to akurat b. dobrze ( Chociaż podejrzewam, że będą się trzymać tam gdzie nie będą wymagani ludzie "z rejestru" czyli tak jak obecnie)
Groźniejsze jest to, że:
1) jak autor wspomniał spadnie umówmy się i tak już niska! jakość...
2) spadną stawki na obiektach obowiązkowej ochrony (i tak już coraz niższe!!!) wprawdzie ja o 3 zł dla licencjonowaneg o pracownika nie słyszałem, ale o 5 zł słyszę coraz częściej, a po nowelizacji będzie to mam wrażenie standart. Nie oszukujmy się firmy mają to gdzieś, bo wprawdzie im stawki też spadną ale odbiją to sobie na pracownikach. Zawsze się jakiś znajdzie co ma po dwie ręce i nogi, a Tobie powiedzą jak się komuś nie podoba to nara...

Podsumowując branża legnie całkowicie i raczej nie powstanie jak feniks z popiołów . Czas zwijać żagle i opuszczać pokład. Ratuj się kto może...;(
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # rysiek 2013-08-20 14:59
wiec bedziesz dobry to zostaniesz w ochronie haha :lol:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # Ewa 2013-04-15 11:38
Jestem przeciwna deregulacji naszego zawodu. Właśnie ze względów bezpieczeństwa kraju. Nie chciałabym pełnić służby na konwoju z żółtodziobem i do tego jeszcze nienależycie przeszkolonym. Wiadomo jak firmy prowadzą szkolenia. To pic na wodę. Poza tym każdy "kowalski" któremu zachce się pracować jako P.O. będzie mógł w łatwy i prosty sposób się dostać w szeregi pracowników ochrony. To jakieś porąbane. Może zróbmy tak jak w USA że każdy może mieć broń. Zróbmy sobie Dziki Zachód....
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+8 # loki 2013-06-17 09:57
Wcześniej kobiet nie było na konwojach i też czułem się bezpieczniej. Co to ma za znaczenie?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # buziak 2013-08-20 14:53
kobiety w ochronie haha :lol: ludzie nie ktorzy meszczyzni to sa w ochronie cioty a co kobiety
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # MONIKA 2013-08-20 14:39
:lol: JAKIE bezpieczenstwo kraju ludzie ochrona to wiek od 40 lat do 80 a z licncja ludzie nie ktorzy to cpuny a wygląd zaprawia wdech , maja po 30 lat a wygladaja na 80
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # rycho 2014-03-04 20:04
Czy ktoś czytał o tej deregulacji. Jak tak to nie uważam, że będą pracować ludzie nie przeszkoleni. Jest to błędne stwierdzenie. Proszę poczytać ustawę a później zabierać głos. A tak na marginesie jak wygląda szkolenie strzelecjie w firmach ochroniarskich czy są one prowadzone zgodnie z przepisami (chodzi o częstotliwość). Ludzie zejdźcie na ziemię.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+9 # krol 2013-04-21 16:37
Człowieku,z bęzpieczeństwem kraju to się zapędziłeś. Jeżeli tak wysoko mierzysz to zapraszam do Policji,moze wojska,SG,SW.Pr oponuję cichutko zejsć na ziemię.80% tzw. hi hi hi pracowników ochrony to ciecie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+5 # Tomasz Grabski 2013-04-22 14:41
To jest moja opinia - subiektywna
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+10 # securitasol 2013-04-27 22:48
przecież ochrona jest od pilnowania więc co oni by mieli niby robić jak nie cieciować i wzywać policję jak należy? Trochę myślenia.Policj a też musi mieć co robic.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+5 # Ja 2013-07-22 19:42
Ci***, jeśli dasz ciecia bez szkoły po gimnazjum do ochrony np. lotniska to czy nie ma to wpływu na bezpieczeństwo państwa? Pomyśl mózgiem bo być może pracujesz w policji ale jesteś ograniczony. Jak większości policjantów w tym kraju. Tam dopiero cieci się bierze.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+11 # Joanna 2013-04-22 14:09
Witam, jeśli myślicie że deregulacja coś zmieni to chyba tylko to,że wpisani na listę nie będą mogli mieć grupy inwalidzkiej i ja jestem za bo gorszej parodii chyba nie ma jak licencjonowany pracownik ochrony inwalida.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Tomasz Grabski 2013-04-22 14:42
Jest to bardzo duża zmiana... więc coś nowego wniesie. Czy deregulacja będzie pozytywna czy nie to zobaczymy. Ja twierdze że to błąd.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # ofik 2013-08-20 14:43
:lol: ja jestem za poniewaz ci z licencja to sie nosza brzuchy im wisza po kolana i nic nie wiedzą o prawie to po co te licencje :P
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # PIT 2013-08-01 13:05
Cytuję Joanna:
Witam, jeśli myślicie że deregulacja coś zmieni to chyba tylko to,że wpisani na listę nie będą mogli mieć grupy inwalidzkiej i ja jestem za bo gorszej parodii chyba nie ma jak licencjonowany pracownik ochrony inwalida.

Dokładnie tak,PRACOWNIK OCHRONY Z GRUPĄ INWALIDZKĄ,WSTY D I HAŃBA,TE PIER..DZIATKI TYLKO PRACE ZABIERAJĄ MŁODYM SPRAWNYM LUDZIOM!!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # loki 2013-08-18 08:35
Kiedyś i Ty będziesz babcią i co wtedy? Problemem jest odpowiednie stanowisko,a nie to czy pracuje osoba starsza. Co jest nieważne, jesli jest sprawna. Są młodzi i niesprawni również. I mówie o ludziach niby zdrowych. Najważniejsze jakie stanowisko pełni taka osoba. Jestem pewien,że jeśli jest doświadczona może wiele wnieść w kwestii bezpieczeństwa. Pewnie nie jeden jest też silniejszy od kobiety, bo rozumiem,że tak oceniamy emerytów?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+7 # Przemek 2013-05-21 23:16
Człowiek się tyle uczy do egzaminu na licencję pracownika ochrony a tu taka niespodzianka :cry:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+9 # loki 2013-06-17 09:59
A co jakby nie było egzaminu to przepisów znać nie trzeba?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # ofik 2013-08-20 14:49
co sie smucisz bedzie jak kiedys bedziesz dobry i miał wyglad to bedziesz w ochronie ,popatrz jak jest w ANGLI MAJA WYGLĄD I ZNAJA PRAWO I NIE MAJA LICENCJI I JEST DOBRZE I NIE MAJA BRONI
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+7 # Marek 2013-05-30 16:37
No i fajnie. Widzę, że znów zacznę zarabiać jako instruktor na kursach dla przyszłych nielicencjonowa nych. Żeby dostać się na listę trzeba przejść przeszkolenie i pewnie zdać egzamin. Więc zostanie jak było.Pracuję w ochronie na obiekcie, gdzie na 32 ochroniarzy z licencją tylko 2 to byli gliniarze, a reszta cywile po kursach.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # Marek 2013-05-30 16:45
Niepełnosprawni nie będą mogli uzyskać wpisu na listę więc dalej będą "cieciami" i będzie jak było. Chyba, że skończą się ZPCh i PFRON. A wtedy skończą się dofinansowania i nikt nie będzie wygrywał przetargów za grosze więc ceny wzrosną i wreszcie kryterium najniższej ceny się skończy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # loki 2013-08-18 08:45
Niepełnosrpawny ch z licencją jest mniej niż się wydaje. Mimo, iż cenie zapis ,aby osoba z liecencją musiała być pełnosprawna, to nic się nie zmieni, ponieważ większość pracowników pracujących w tym sektorze nie ma licencji. Należało, by tym przepisem objąć również osoby bez licencji. Dodatkowo prócz wymaganej pełnosrpawności powinna być wymagana sprawność fizyczna chociaż na poziomie w-f w liceum czy zawodówce (gdzie kto tam był). Najgorzej będzie u osób nie pełniących funkcji na stanowiskach gdzie wymagana jest obowiązkowa ochrona. Już widze te opłaty za powtarzające okresowo szkolenie, za egamin z posługiwania się bronią palną itd. A co do tego czy będzie licencja czy samo szkolenie z punktu widzenia wiedzy nie ma znaczenia. Kto zdał egzamin i tak zapomina,a jeśli się dokształca to licencja mu nie jest potrzebna, by to robić. Na pewno nie czyniła z ludzi specjalistów ,bo pracuje z takimi ludźmi, mało kto zna ustawy, spora cześć ma wielkie brzuchy i nie są emerytami.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+7 # WUJEK SAM 2013-06-04 10:40
Wy i ta wasza komuna w głowach tylko Gowin wie co robi wzoruje sie na USA a w stanach jest kapitalizm nie jak u nas komunizm w usa gdy sie chce isc do jakiegos zawodu to sie idzie i juz gdy sie chce sprzedawac parówki na ulicy to sie je sprzedaje w wolnym rynku wybiera klient wy polskie komuchy,z tymi sanepidami,pipa mi,urzedami zaswiadczeniami i euro pierdołami heh
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+6 # Lech 2013-06-11 20:34
witam.Zgadzam się że deregulacja zawodu w tej formie to żenada.Bez zmian w Ustawie o ochronie... a przede wszystkim w Ustawie o broni..to nie będzie miało sensu.Również górnolotna mowa o obronności kraju nie ma sensu raczej pomówmy o tym kto obroni nas przed zgrają nonszalanckich P.O.biegających z bronią palną bo minister nie miał innego pomysłu.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+8 # piotr 2013-06-20 18:43
Nie mam ochoty odpowiadac na pomyśł Gowina rzygać mi sie chce, kto oda mi poniesione nakłady finansowe które poniosłem robiąc licencje, gdzie mam kierować swoje pretensje.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # loki 2013-07-01 20:21
A niby dlaczego miałby Ci ktoś za coś oddawać? Jeśli kupisz telewizor za np. 2k zł to nie może być tańszy, bo Ty dałeś tyle i już? Świat się zmienia, zmieniają się przepisy, zmienia się podejście, do niektórych spraw. Czy słusznie czas pokaże. Jeśli cena egzaminu spadnie super, jeśli poziom już nie. Z jednej minusem jest brak egzaminu państwowego z drugiej plusem wymóg powtarzania materiału i szkoleń co jakiś czas. Z jednej usunięcie osób niepełnosprawny ch (choć już w ustawie obecnej osoba taka powinna być sprawna) z drugiej kto poniesie koszty tych szkoleń?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # Tomasz Grabski 2013-07-02 07:09
Cytuję loki:
Z jednej usunięcie osób niepełnosprawnych


Kto powiedział że osoby niepełnosprawne zostaną usunięte? Osoba niepełnosprawna nie będzie mogła być kwalifikowanym pracownikiem ochrony. To fakt, ale jeśli będzie niekwalifikowan ym (tzn. "bez licencji") to będzie mogła być niepełnosprawna . Ot taka różnica :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # gosc 2013-07-12 12:15
dobrze napisane. ale tez wiekszosc osob co posiada grupe posiada tez licencje i przez to tez sa stawki obnizone wescie jednosci wojskowe pod uwage tam sami inwalidzi z licencja pracuja a wtym momencie nie bedzie mogla byc kwalifikowanym pracownikiem ochrony gdzie obowiazkowa jest bron.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # loki 2013-08-18 08:55
Skoro posiada grupę, stawki powinny być dla niego wyższe, ponieważ pracodawca ma na niego zniżki zapewnione i to nie w wypłacie. To ,że pracuje za grosze jest jego wyborem. Osobiście nie zgadzam się na niskie stawki gdy i każdy tak będzie robił. Albo się rynek załamie,albo poziom usług spadnie. Narzkać nie wystarczy. Nie podoba Ci się stawka, nie podejmuj pracy. Tylko tak wymusisz zmiane. Jeśli ktoś pracuje za psie pieniądze, niech nie marudzi. Można iść na sprzedawce do sklepu sportowego, 1500zł na start bedzie. Albo niech się szkoli i spróbuje sił w osobistej. Tylko tam trzeba znać jezyk, być sprawnym fizycznie i po prostu się nadawać. To nie praca dla amatorów. Jak widze konwoje gdzie ludzie nie zajmują pozycji przy bankowozie, nie zakłądają hełmu, jadą sobie na skróty przez osiedle, bo szybciej nie za duże mają pojęcie o bezpieczeństiwe , a licencję mają. Pozdrawiam profesjonalistó w, tych co chcą nimi być naprawdę,a nie tylko chwalić się licencją, jakby ona coś wielkiego znaczyła.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+6 # Internauta 2013-06-27 11:58
W 1989 roku praktycznie każdy kto chciał mógł otworzyć działalność gospodarczą i to jaką chciał.

Faktyczną deregulację wówczas stworzyła Ustawa o działalności gospodarczej.

Późniejsze majstrowanie w tej Ustawie jak i innych aktach prawnych doprowadziły do tworzenia machiny certyfikatów, uprawnień, koncesji.

Na przykładzie doradców podatkowych widzimy, że nowych doradców jest niewielu w porównaniu do starej kadry, która nabyła prawa do zawodu z mocy prawa z uporem broniąca swej elity.

Podobne elity lobbystów potworzyły się w innych branżach.
Naraz powstały ich centralne władze w Warszawie i regionalne w Województwach.
Po co komu te czapy.

Wolny rynek - konkurencja. Opinie klientów
wyrugują partaczy z branży.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Tomasz Grabski 2013-07-02 07:12
Cytuję Internauta:


Wolny rynek - konkurencja. Opinie klientów
wyrugują partaczy z branży.


Po pierwsze jakie opinie klientów? Deregulacja dotyczy pracowników ochrony a nie firmy ochrony.

Po drugie skoro deregulacja jest ok i konkurencja się zwiększy itd itd to prawo jazdy też należy zderegulować :)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # jacek 2013-07-02 07:01
gowin to populista , taki sam jest pomysł dregulacji. Moze jak stanie się nieszczęscie to ktoś sie obudzi. Cała polska.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # loki 2013-08-18 09:03
Populista? Ja widze ,że realnie wprowadzał zmiany i wykorzystywał stanowisko zgodnie z przeznaczeniem. Nie opowiadał niestworzonych rzeczy, tylko próbował wprowadzać zmiany w prawie czy to w sądownictwie (gdzie częśćiowo ukrócił kolesiostwo). Rzucasz hasełkami bez argumetacj, bo teraz na temat, który jest modny. Nie podoba Ci się rynek, zakładaj firme, zatrudniaj tylko z licencją. Szukaj swojej niszy. Obrażać, skandować hasła każdy potrafi. Pamiętaj ,że nie ma przymusu mówienia dla samego mówienia. Lepiej mówić rzadko,a mądrze. Przynajmniej mężczyzna powien się tak zachowywać. Od gadania są kobiety (nie obrażając ich).
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # loki 2013-08-18 09:04
I przpraszam za błędy w pisowni.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # Marzena 2013-07-02 22:28
Myślę,że to spowoduje brak umów o pracę a w ich zastępstwie dostaniemy umowy śmieciowe :sigh:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+7 # ochroniarz1 2013-07-03 18:49
koniec kasy z pfron od 2014 :cry: :cry:
http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/168829#.UdRpnqyHPFw
w koncu zapanuje normalnosc
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+6 # Ghall 2013-07-11 10:19
Zlecenidawcy jak chcą mieć dobrych pracowników to powinni ich zatrudnić bezposrednio za godziwe pieniądze na umowę o pracę.Wtedy wiekszosc szanowała by robotę.A tak 3 zlote na umowe o dzieło rzadko kogo mobilizuję do rzetelnego wykonywania obowiązków.W razie czego mozna skorzystac z patroli interwencyjnych (koszt,ok.100/m c)Poprostu nie zwiekszając kosztów dać ludziom te pieniądz,które bierze firma ochrony.Pośredn ik zbędny
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+5 # AJCILA 2013-07-14 10:37
MOIM ZDANIEM TO WŁAŚNIE RZĄD POWINIEN PRZEJŚĆ DEREGULACJĘ WSZYSTKICH MINISTRÓW I WODZA T.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # loki 2013-08-18 09:06
Czyli co? Ma być przeprowadzone szkolenie na ministra, a następnie zostanie takie stanowisko przez taką osobę obsadzone. Czy może chciałaś coś napisać tak, by się pokazać?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+5 # ans 2013-08-07 16:02
Moim zdaniem, bardzo dobrze się stanie, gdy licencje przestaną mieć znaczenie.
Do tej pory było tak że jak klient dostał licencję to nie miał obowiązku się szkolić dalej!! o zgrozo!! Powinien być wymóg chociaż 2godz. w tygodniu sala gimnastyczna i raz w miesiącu strzelnica.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+5 # loki 2013-08-18 09:07
Nie przesadzasz? To twoja broszka czy się szkolisz. Chcesz zrobić wyższe wymagania niż w Policji? Myślisz,że kto by Ci sale gimnastyczną opłacał?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # ans 2013-08-29 17:09
Firma która zatrudnia pracowników ochrony opłacała by szalę i strzelnicę. Może by powstały sale i strzelnice które by należały do firm ochroniarskich.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # xxx 2013-08-10 10:05
Mam pytanie-jakie wymagania trzeba bedzie spełnić aby zostać wpisanym na listę pracowników ochrony po 1 stycznia 2014?
Orientuje się ktoś jaka będzie cena takiego kursu i ile może trwać cała procedura ?
Co z wykształceniem ? Każdy nawet po podstawówce będzie mógł zostać wpisany na listę i zarządząc innymi ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+3 # loki 2013-08-18 09:10
Wymagania jakie będą to wiek przynajmniej 21 lat, przebycie szkolenia, również strzelceckiego. I pewnie standardowe badania, gdzie tak naprawdę nikt Ciebie nie bada. Chyba,że bardzo chcesz.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+5 # ans 2013-08-15 10:01
Moim zdaniem to dobrze że licencje zostaną zlikwidowane. Skończy się rozdawanie papierów byłym funkcjonariuszo m msw (MO, ZOMO, ORMO!)Licencja była tyle warta (poważna) co papier na niej wydrukowany! Żaden kraj w europie jej nie uznawał!!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # wiktor 2013-08-20 11:25
pracownicy z licencja to pracownicy ktorzy maja 40 lat haha i nie maja sily na nic wiec po co te licencje haha
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # lolek 2013-08-20 11:45
Witam ,pamietam zawsze jak pracowałem firmie ochroniarskiej to kierownik mowił ze bez licencji ochroniarz jest lepszy niż z licencja pamiętajcie o tym
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # loki 2013-08-24 00:10
Cytuję lolek:
Witam ,pamietam zawsze jak pracowałem firmie ochroniarskiej to kierownik mowił ze bez licencji ochroniarz jest lepszy niż z licencja pamiętajcie o tym

Wiadomo. Jeśli nic nie wiesz to łatwiej Ciebie wykrzystać.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # OLEK 2013-08-22 10:37
GOWIN dobrze zrobił jeszcze testy na narkotyki powinien dać w taxi i w ochronie i czy sa pijani , bo ostatnio mnie wiózł taxi pijany
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # loki 2013-08-24 00:13
Cytuję OLEK:
GOWIN dobrze zrobił jeszcze testy na narkotyki powinien dać w taxi i w ochronie i czy sa pijani , bo ostatnio mnie wiózł taxi pijany

Było go zgłosić na policję, bo stanowi zagrożenie nie tylko dla siebie. Kto wie czy zgłoszeniem przed wypadkiem nie uratujesz kogoś.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Leszek 2013-09-03 19:12
A co powiedzą szefowie firm ochroniarskich [którzy w tej chwili zatrudniają połowę pracowników licencjonowanyc h z pierwszą i drugą grupą inwalidzką]na temat bezpieczeństwa na obiektach? : :-)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Reruś 2013-09-04 16:04
Witam czyli osoby niepelnosprawne nei beda mogly juz pracowac w ochronie ??
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # koko 2013-09-09 09:15
zlikwidować licencje-jestem za
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # lech 2013-09-19 18:06
Ta deregulacja to czysty debilizm! Rząd nie zdaje sobie sprawy z konsekwencji -dali się wyrolować lobbystom, którym to na rękę bo dostęp do zawodu będą mieli ludzie nie przeszkoleni Ludzie z ulicy na lotniska,kopaln ie,itp, a może uwolnijmy zawod policjanta!? brawo brawo
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # ans 2013-10-17 15:54
:lol: Zawód policjanta już dawno jest uwolniony ;-) Pokazał nam to ostatnio mieszany patrol w Bytowie!!!
Żeby zostać polcmajstrem nie trzeba umieć:
a)posługiwać się środkami przymusu bezp.
b) nie trzeba znać zasad kajdankowania;
c) nie trzeba znać chwytów obezwładniający ch.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # leon 2013-09-24 19:05
:lol:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # Em 2013-09-26 08:56
Przystępuję do egzaminu na licencje w grudniu. Po co.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # zbyszek 2013-10-20 08:03
:lol: ja jestem tez za uwolnieniem zawodow np. ochrona ,cos sie w Polsce zmieni bo w interwencji sa ludzie nie udolni z licencja
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # zbyszek 2013-10-20 08:04
a policjanci to juz calkiem sa nie udolni teraz co to za policja jest porazka :lol:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Hieronim 2013-10-21 21:08
Ludzie po pierwsze nigdy nie padną ZPCHR-y. Po pierwsze kodeks prawa pracy jak i konstytucja nie godzą się na dyskryminację ze względu na niepełnosprawno śc. A chciałbym wszystkich oświecić iż osoba bez palcy u nogi dalej ma zdrową główke i zdolność do wykonywania tego jak i wielu innych zawodów żadna organizacja równości na to nie pozwoli !!! - to powód chociażby oficjalny pomijając już walory ekonomiczne działalności PFRON-u. Po za tym tak jak dziś będą weryfikowały to badania specjalistów ( nie takie tanie ) Lek. Medycyny pracy + jego specjaliści pychotesty etc. jakby ktoś nie pamiętał za to właśnie bierze pieniązki żeby stwierdzić czy ktoś jest zdolny czy nie. Bo żuciliście sie na niepełnosprawny ch co po niektórzy a człowiek psychicznie chory na wózku nie jeździ a niebezpieczny bywać może :). Mnie interesuje tylko jedna kwestia co będzie z bronią palną ?? Grupy konwojowe oraz zakłady pod obowiązkową ochrone ( np. z narkotykami do badań ) chronione goła rąsią ? Bede wdzieczny za info
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+4 # xxx 2013-11-20 08:16
Stawki w ochronie to 3,4,5,6,7 zl.To jest upodlenie czlowieka.Rzad ,ktory pozwala na taki wyzysk ,umowy smieciowe powinien isc na zbity pysk.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # as 2013-11-21 11:54
Bardzo dobrze, czemu w banku cieciuje były milicjant czy SBek a zwykły robotnik nie może? SBek pobiera świadczenia od Państwa renta czy emerytura i dalej pracuje a młody w ogóle nie ma pracy.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+2 # Tomek774 2013-11-21 14:34
Co wy tu za brednie wypisujecie, jak wejdziecie na oferty pracy dla pracownika ochrony z licencją to pierwsze co się rzuca w oczy to fakt iż w większości są to oferty na zlecenie, brak jest na umowę o pracę. Będzie tylko gorzej, teraz dopiero pracodawca będzie miał pole do popisu, tymczasowe umowy śmieciowe dla inwalidów. W bankach ochronę z umowami o pracę zaczęto likwidować w całości, a teraz dokańczają dzieła, na ich miejsce zatrudniają na zlecenie, od i cała zmiana na lepsze, dopóki Wojewoda trzymał za twarz banki było ok. teraz to będzie kompletne bagno.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
-1 # Robert 2013-11-22 08:18
Całkowicie zgadzam sie z autorem. Nie wyobrażam sobie, że można było wpaść na taki pomysł. Mam nadzieję, ze nie przyjdzie nikomu do głowy uwolnić kiedyś zawód pielęgniarki albo lekarza i nie jest to wcale zły przykład. Przecież od pracownika ochrony zależy często zdrowie i zycie innych ludzi. Ciekaw jestem , czy Pan Prezydent nie chciałby podpisać ustawy o uwolnieniu zawodu pracowników BOR, jak działają sam odczuł na własnym "garniturze", więc po co wykwalifikowani skoro można zatrudnić kogokolwiek byle miał ze 185 cm i ciemne okulary. Jeszcze raz pogratulować autorom. Czy ci ludzie nie zdają sobie sprawy, że jeszcze bardziej zmniejszają bezpieczeństwo swoje i innych nie mówiąc juz o kraju. Jeżeli komuś się wydaje, że zmniejszy się ilość niesprawnych pracowników ochrony to chyba się myli. Może należało by się zapytać osób chronionych czy chcą złożyć swoje bezpieczeństwo w rękach inwalidów. Nie chce być prorokiem, musi coś walnąć aby rozum wrócił a zawód prac.ochrony był bardz elitarny.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Błazej 2013-12-16 18:44
ubeki po 90 roku pozakładali firmy ochroniarskie,P rzed deregulacja ja jako młody na dorobku musiałem sie szkolic zdobywac licencję itp itd,a "konkurować musiałem z bylymi wojskowymi ,milicjantami, ktorzy licencje dostawali z automatu,mieli emeryture ,to na kasie nie bardzo im zalkezało,ze starą nie mogli wytrzymac w domu albo na odwrot,to poszli do ochrony,pierdzą w stołek i pracuja z usmiechem za 7/h bo zbiierają na wędki.Teraz mi sie te dziadostwo zwali na konwoje ,ale jak gangusy odszczela paru dziadków to posły-osły wprowadza kolejną poprawke do ustawy
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # polak 2014-01-05 13:55
wielki mi zawód OCHRONIARZ hahaha i LICENCJA kazdy ja zrobi nawet debil bez mgr.inż przed nazwiskiem niepowinni licencji wcale dawać
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Krystyna 2014-01-28 17:09
Zgadzam się całkowicie z ostatnimi zdaniami rozmówcy ponieważ pracuję w tym zawodzie i dokładnie pamiętam jak bardzo mnie dużo wysiłku,pienięd zy i stresu kosztowało zdobycie licencji a teraz wygląda na to,że byle kto może być pracownikiem ochrony.Wszędzi e były znajomości i kumoterstwo a teraz w tej dziedzinie będzie prawdziwy dziki zachód i ktoś kto nie jest z byłej branży mundurowej i nie ma znajomości zostanie na lodzie jak ja:)pozdrawiam
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # rycho 2014-03-04 20:27
Nie ma co tragizować. Jak piszesz byle kto nie zostanie ochroniarzem. Nie czytaj wolnych komentarzy i opini tylko przeczytaj wymagania i kwalifikacje jakie są stawiane osobom, które chcą być kwalifikowanymi pracownikami ochrony. Nie jest tak słodko a ponadto co 5 lat każdy ochroniarz (czy pracuje czy nie) będzie zmuszony do odnowienia kwalifikacji ze szkolenia strzeleckiego, samoobrony i przepisów prawa. Ot i tyle co mam do napisania. Pozdrawiam i więcej optymizmu :roll:
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # rycho 2014-03-04 20:13
Pisze Pan, że "Deregulacja spowoduje iż konwojentami zostaną osoby bez żadnych kwalifikacji". Czy uważa Pan, że funkcjonariusze Straży Granicznej, Służby Więziennej nie posiadają kwalifikacji żeby posługiwać się bronią i tym samym być konwojentami. Bo ja śmiem wątpić w Pana stwierdzenie. Do tej pory licencje (od 1.01.2014 r. kwalifikowani pracownicy ochrony fizycznej)mogli wyłącznie otrzymać Policjanci i funkcjonariusze BOR co poniekąd było krzywdzące dla innych funkcjonariuszy . Deregulacja to zmieniła. A jeśli uważa Pan, że będzie łatwiej to poszę popatrzeć jakie wymogi trzeba spełniać aby na tej liście kwalifikowanych pracowników być wpisanym.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # pegaz 2014-03-26 02:56
Byłem karany w 1998 roku za pobicie wyrok 3 lata w zawieszeniu na 6 miesięcy miałem 17 lat od tego czasu wzorowy obywatel czy będzie to miało wpływ na opinie KP
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # kasia 2014-04-02 08:27
Tragedia i tyle nie będę pracować w zespole gdzie ja po studiach będę podwładną dowódcy po gimnazjum..
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
+1 # Darek 2014-11-08 14:20
Witam wszystkich kolegów z branży ochrony ! Po ,,uwolnieniu zawodu '' przez J.Gowina każą nam jako JEDYNYM z listy uwolnionych 51 zawodów robić szkolenia co 5 lat i to w wysokości 245 godz.
Większość pracujących kolegów na umowach ,,śmieciowych ''będzie musiała sama płacić za te szkolenia i tracić swój wolny prywatny czas !? ( jakieś 3-4 miesiące po 8 godz.szkolenia ! ). Tylko zatrudnionym na umowy o pracę , szkolenia muszą sfinansować pracodawcy ! Koledzy z Krakowa wysyłają do Minister Spraw Wewnętrznych p. Teresy Piotrowskiej protesty w sprawie szkoleń ! Kiedy mamy zrobić te 245 godz.szkolenia jeśli większość ludzi w ochronie pracuje po 240-300 godz.miesięczni e ( aby cokolwiek więcej zarobić ) , a czasami i więcej ?! Wszystkich chętnych którzy chcą również wysłać taki protest w sprawie ponawiania nabytych już wcześniej uprawnień i zmniejszenia lub anulowania godzin szkoleń proszę o wysłanie maila do mnie na adres : cdn.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
 
 
0 # Darek 2014-11-08 14:22
Cd.od Darka
P.S.Zastanówcie się komu mają służyć te szkolenia i do kogo trafią NASZE pieniądze ( dużo większe jak za badania !!! ). Tym którzy prowadzą szkoły ochrony tj. byłym milicjantom-pol icjantom , wojskowym , SB-ci. NIE DAJMY SIĘ ŁADOWAĆ W D...Ę i doić z ciężko zarobionych pieniędzy !!! Pamiętajcie również kto uchwalił zmianę ustawy ! PO !!! Pozdrawiam Darek !
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować